Loop een dagje mee met Bart & Reda

Functioneel beheerders AFAS (Rijnbrink)


Functioneel beheerders AFAS

Als functioneel beheerders AFAS zijn we verantwoordelijk om een goede service en digitale dienst te leveren naar onze klanten. Wij zorgen ervoor dat het product wat we neerzetten, zo krachtig en efficiënt mogelijk werkt. Zo zijn wij veel betrokken bij projecten voor het bouwen van nieuwe omgevingen en InSite’s/OutSite’s. We werken met het registratiesysteem TOPdesk om incidenten en wensen te registreren en en dat deze zo spoedig mogelijk worden behandelt. Daarnaast houden wij innovatieavonden met ons team om zo bij te blijven m.b.t. de nieuwste updates en trends van AFAS. Verder proberen we verschillende AFAS trainingen te blijven volgen om onze kennisniveau in en rondom AFAS te vergroten.

8:30 uur

Rond deze tijd starten wij onze laptop op en proberen wij altijd te beginnen met een daily stand-up. Hierin bespreken wij wie welke werkzaamheden gaat oppakken en de actuele statussen van onze openstaande meldingen. Wij eindigen altijd met een vragenronde of er één van ons extra handen kan gebruiken bij complexere incidenten of changes. Zo ja, dan kijken we hoe we deze zo efficiënt mogelijk kunnen oplossen.

Samenwerking

Als functioneel beheerders werken wij nauw samen met verschillende afdelingen binnen Rijnbrink. Enkele voorbeelden zijn: De Servicedesk, Personeelszaken, Finance, Webdesk, Functioneel Beheer Wise en @Work. Dit komt, omdat AFAS een raakvlak heeft met alle onderdelen van onze organisatie. Ook werken wij samen met onze klanten en externe partijen. Denk hierbij aan het onderhouden van een digitale gegevensuitwisseling (Connectoren) of het beveiligen van dossieritems. Dit zien wij als een grote verantwoordelijkheid, maar met een goede samenwerking kom je namelijk een heel eind. We zijn daarom vaak sparringpartners en proberen de vertaalslag van AFAS altijd zo duidelijk mogelijk te brengen. We leren veel van deze samenwerkingen en is voor ons een continu leerproces. Dit brengt vaak ook goede innovatieve ideeën met zich mee. Binnen en buiten het team vinden wij het zeer belangrijk dat het samenwerken vloeiend verloopt. Deze samenwerking vormt voor ons een nieuwe bron van inspiratie voor toekomstige projecten en wensen.

09:00 uur

Het eerste bakje koffie wordt dan gehaald, dit kan of door ons gedaan worden of door één van onze andere collega’s. Daarna beginnen we met onze taken/meldingen. Ons team bestaat momenteel nog uit twee personen, echter zijn we gretig opzoek naar een enthousiaste derde collega. 

AFAS First Class Support

AFAS heeft een zeer uitgebreide knowledgebase met video’s, foto instructies en uitleg over de functionaliteiten. Maar zelfs wij hebben soms hulp nodig, dan kunnen wij dan onze hulplijn inschakelen. Op deze manier kunnen we rechtstreeks schakelen met de First Class Support om ons te ondersteunen met gecompliceerde vraagstukken. Wij merken dat de service van AFAS zeer professioneel is en klantvriendelijk. Met deze goeie service, hulplijn en uitgebreide kennisbank leren wij elke dag meer!

12:00 uur

Lunchtijd, vaak eten we tussen ons werk door en gaan daarna even een rondje wandelen in het nabij gelegen Blokkenpark om een frisse neus te halen. Soms stellen we het uit en gaan we tijdens onze wandeling naar de supermarkt voor een lekkere versnapering. Wij vinden het zeer belangrijk dat we even in beweging zijn om zo ons hoofd te kunnen legen tijdens een gezellige wandeling. Dit zorgt ervoor dat we voor de tweede helft van onze dag weer fris kunnen beginnen en er weer lekker tegen aan kunnen gaan!

Werk/teamoverleg

Elke woensdagmiddag houden we ons wekelijks AFAS-overleg met onze coördinator. We vinden samen overleggen over het reilen en zeilen binnen onze afdeling belangrijk, dit brengt een hoge kwaliteit van dienstverlening, een goede werksfeer en plezier in ons werk met zich mee. Hierin bespreken we alle AFAS gerelateerde onderwerpen die op ons pad komen. Denk hier aan: incidenten, projecten, vragen, strategie, etc. Met dit werkoverleg creëren we eenvoudig structuur in het overleg en tussen ons als team. Die structuur zorgt er voor dat iedereen zich serieus genomen voelt en zorgt ervoor dat wij ons meer bij het beleid betrokken voelen. Een ander voordeel is dat we allemaal op hetzelfde moment, dezelfde informatie ontvangen, zodat ons team altijd op de hoogte is van elkaar en wat er speelt binnen onze afdeling.

17:00 uur

Normaliter is de dag voorbij, echter zitten we soms in zo'n lekkere flow dat we de tijd weleens vergeten. We moeten elkaar daarom soms weg trekken van onze plek en zeggen dat we naar huis moeten gaan. We hebben daarom afgesproken dat we onze werkstations op het werk laten zodat we niet verleid worden om thuis nog even door te werken. We vinden het namelijk belangrijk dat we ons werk en privé kunnen scheiden. Dit zorgt er namelijk voor dat we de volgende dag weer fris beginnen. Niet te vergeten...Vrijdagmiddag gaan wij af en toe met een aantal collega's het centrum in van Nijverdal om gezellig wat te drinken. We evalueren dan de week en vinden het ook fijn om het even niet over werk te hebben.